चैते दशैं मेलामा बिक्न छाडे डालो-नाङ्लो, 'पहिले डेढ लाखसम्मको व्यापार हुन्थ्यो, अहिले विक्री नै हुँदैन'

बागलुङ । दुई दिनदेखि बागलुङ कालिका परिसरमा ठूलो भीडभाड छ । यतिबेला यहाँ चैते दशैंको मेला लागेको छ । मेलाको त्यो रमझमका बीचमा आठ÷दश बूढापाका र अर्धबैसे युवा आफ्नै धुनमा देखिन्छन् । चार दिनअगाडि बडिगाड गाउँपालिका–४, जलजलाबाट आएका उनीहरूलाई मेलाको भन्दा बढी डालो, नाङ्लो र डोरी बेच्ने चटारो छ । तर, सयौंको सङ्ख्यामा डालो र नाङ्लो फिजाएर बसेका उनीहरूको अनुहारमा निराशा देखिन्छ ।  त्यही बीचमा एक वृद्ध पनि ‘मिलाएर लैजानूस् न’ भन्दै ग्राहकसँग आग्रह गर्छन् । उनी हुन्– जलजलाका ६३ वर्षीय चन्द्रबहादुर विक । पहिले–पहिले चैते दशैंमा अत्यधिक मात्रामा डालो र नाङ्लो बिक्री हुने हुँदा यसपालि पनि विकसहित बडिगाडदेखि १५ जना विक्रीका लागि आएका हुन् । एक दशक अगाडिसम्म डाला र नाङ्ला व्यापार गर्न उनीहरूलाई भ्याइनभ्याइ हुने गर्थ्यो । तर, केही वर्षयता यसले बजार पाएको छैन । मेला छेउकै बाँझो जमिनमा निकै आकर्षक रूपमा फूलबुट्टा भरेको डालो र नाङ्लो मेला भर्न गएकाले नियाल्छन् । तर, किन्दैनन् । डाला र नाङ्लासँगै छेउमै राखेका प्लास्टिकका सामान भने धमाधम विक्री भइरहेको देखिन्छ । झन्डै सय किलोमिटर पश्चिमबाट डालो र नाङ्लो बेच्न आएका उनीहरूलाई खाली हात घर फर्किनुपर्ला भन्ने चिन्ताले सताएको छ । दिनभरिमा दुई/चार ओटा डालो विक्री भए पनि त्यो खाना र बस्नका लागि ठिक्क भएको छ ।  मेलामा मात्रै होइन, पछिल्लो समय ग्रामीण क्षेत्रमा पनि यस्ता सामग्रीले बजार पाउन सकेको छैन । उत्पादन भएका सामग्री नै विक्री नभएपछि शीप नै हराउन थालेको छ । चार दिनमा आठ/दश ओटा डालो मात्रै विक्री भएको विक बताउँछन् ।  उनी कमाइका लागि गाउँभन्दा धेरै टाढा व्यापार गर्न आएको र मेला सकिँदासम्म विक्री नभए सित्तैमा छोडेर जानुको विकल्प नभएको गुनासो गर्छन् । विक भन्छन्, ‘बागलुङको चैते दशैं मेला भन्नेबित्तिकै व्यापार गर्ने मेला भनेर सम्झिन्थ्यौं । गाउँमा भएका सबै उत्पादनहरू बोकेर ल्याउँथ्यौं । माग धेरै हुन्थ्यो, फर्किने बेला झण्डै रू‍. एक-डेढ लाख बोकेर फर्किन्थ्यौं । अहिले त पहिलेको भन्दा धेरै कम डालो–नाङ्लो ल्याएर आए पनि विक्री नभएर यतिकै राखिरहेका छौं ।’ उनीहरूको टोलीले करिब दुई हजार सानाठूला आकारका डालो र पाँच सयको हाराहारीमा नाङ्लो ल्याएका छन् । सोही ठाउँका हेमबहादुर विकले पनि यतिका दिनसम्म आफूले ल्याएको सामानको व्यापार हुन नसकेको गुनासो गर्छन् । उनी बडिगाडबाट रू‍. चार हजार पाँच सय गाडी भाडा तिरेर व्यापार गर्न आएको तर त्यही भाडा पनि उठाउन मुस्किल भइरहेको बताउँछन् ।  चोयाबाट बनेका डालो, नाङ्लो र डोरी अरूको तुलनामा किनै बलियो हुने भए पनि अहिले गाउँगाउँसम्म प्लास्टिकका भाँडाकुँडाका साथै डालो र नाङ्लो पुगेपछि धेरैले चोयाबाट बुनेका सामान कम प्रयोग कम हुँदै गएको हेमबहादुर बताउँछन् । उनी भन्छन्, ‘पाँच वर्ष भयो यो मेलामा पनि विक्री कम–कम हुँदै गएको छ । यस वर्ष त झनै कम भएको छ, अर्को वर्ष त यहाँ आउनुभन्दा पहिले धेरै सोच्नुपर्ने देखियो । दुःख मात्रै हुन्छ आएर के फाइदा ? अहिले खाली हात फर्किनुपर्ने स्थिति आउला जस्तो छ, बरु कतै विक्री हुन्छ भने भन्दिनून ।’ केही वर्षअघि एक पाथीदेखि पाँच पाथीसम्मका डालाले राम्रो बजार पाएकामा अहिले त सानाठूला कुनैले पनि बजार पाएको छैन । आफूहरूले यसरी डालो बुनेर बजारमा ल्याउन लागेको ३० वर्षभन्दा बढी भएको उनको भनाइ छ ।  बजारमा नयाँ–नयाँ प्रविधिका सामग्रीहरू आएपछि आफूहरूले बुनेका डालो नाङ्लोले बजार पाउन छोडेको अर्का विक्रेता गुमानसिंह थापा बताउँछन् । परम्परागत नापतौल गर्ने वस्तुका रूपमा प्रयोग हुने मानापाथी आजकल किलो र लिटरमा परिवर्तन भएपछि मानापाथीका डालोहरू विक्री नै नहुने उनको भनाइ छ । डालो र नाङ्लो गजिङ, वा मालिङकाबाट चोया निकालेर बुन्न निकै समय लाग्ने तर बजार नपाउँदा आफूहरूको मेहनत खेर गएको गुमानसिंहको गुनासो छ ।  विगतमा घर व्यवहार धान्ने यो पेसा पछिल्लो समय व्यापार कम भएपछि धेरैले पेसा परिवर्तन गरिरहेकामा केही वर्षयता ओझेलमा पर्दै गइरहेको उनको भनाइ छ । अचेल ठेकी पनि बिक्दैनन्  त्यही मेलाकै छेउमा बागलुङ नगरपालिका–१२, अमलाचौरका अशोक चुँदाराले काठबाट बनेका ठेकी विक्रीका लागि राखेका छन् । दुई दिनअगाडि ठेकीहरू लिएर यहाँ आएका उनी आफूले सोचेअनुसार विक्री हुन नसकेको सुनाउँछन् ।  उनले टेउवादेखि पाँच पाथीसम्मका टेकी विक्रीका लागि राखेका छन् । ठेकीसँगै मदानी पनि छन् । सबैभन्दा बलियो र स्वास्थ्यका लागि गिठा (एक प्रकारको रूख)को ठेकी राम्रो हुने र आफ्ना पुर्खाहरूको मुख्य पेसा नै ठेकी बनाउने भएको हुँदा आफूले पनि यही पेसा अङ्गाल्दै आएको अशोक बताउँछन् । पहिले–पहिले ठेकीले राम्रो बजार पाउने गरेकामा अहिले विक्री नै हुन छोडेको छ । अशोक भन्छन्, ‘अहिले मान्छेहरु आफ्नो सामानभन्दा अरूको सामानलाई मन पराउन थाले । गाउँमा उत्पादन भएका वस्तु यतिकै खेर गएका छन् । गाउँलेहरू बजारबाट आयातित सामान ल्याएर प्रयोग गर्छन् । यसले त शीप हराउँछ, मौलिकता हराउँछ र हामी पनि पूरै परनिर्भर हुन्छौं ।’     उनले रू. २५० देखि २० हजारसम्मका ठेकीहरू विक्रीमा राखेका छन् । पछिल्लो समय गाउँमा पनि यस्ता परम्परागत भाँडावर्तन प्रयोगमा आउन छोडेका छन् । रासस  

सम्बन्धित सामग्री

आज चैते दशैं पर्व मनाइँदै

४ वैशाख, काठमाडौं । आज चैते दशैं पर्व मनाइँदै छ । हरेक वर्ष चैत्र शुक्ल अष्टमीका दिन नवदुर्गाको पूजाआराधना गरी चैते दशैं मनाउने गरिन्छ । यस दिन शक्तिपीठ एवं देवीका मन्दिरहरुमा पूजा गर्ने भक्तजनको घुइँचो …

गण्डकी सरकारले चैते दशैंमा सार्वजनिक बिदा दिने

काठमाडौं । गण्डकी प्रदेश सरकारले चैते दशैं पर्वमा सार्वजनिक बिदा दिने भएकाे छ । सरकारले चैते दशैं पर्वकाे अवसरमा यहि चैत १५ गते बुधबार सार्वजनिक बिदा दिने निर्णय गरेको हाे।गण्डकी प्रदेशकाे आन्तरिक मामिला तथा कानून मन्त्रालयले मन्त्रिपरिषद्को २०७८ साल चैत १८ गतेको निर्णय अनुसार सार्वजनिक बिदा दिइएको जनाएको छ । सोही बिदा प्रदेश राजपत्रमा पनि […]

‘त्यो चैते दशैं, यो चैते दशैं’

बागलुङ ।  उमेरले ८४ वर्ष नाघेका बागलुङ नगरपालिका–१ रामरेखाका दुर्गाबहादुर आचार्यले चैतेदशैं मेलाका लागि रकम जम्मा गर्ने बेलाको सानो मौलिक गीतको टुक्का स्मरण गर्नुभयो । आचार्यले मेलालाई नजिकबाट नियाल्न थालेकै ८० वर्ष पुग्यो । बागलुङको ठूलो मेला भनेकै चैतेदशैं मेला भएकाले पैसा साँचेर राख्ने र मेलामा गएर नरिवल र मिश्री किनेर खाने चलन रहेको आचार्य […]

तस्वीर : भृकुटिमण्डपमा आयोजित चैते दशैं मेलामा लत्ताकपडा खरीद गर्दै सर्वसाधारण

काठमाडौंको भृकुटिमण्डपमा चलिरहेको चैते दशैं मेलामा शनिवार लत्ताकपडा खरीद गर्दै सर्वसाधारणहरु । उक्त मेलामा नेपाल, भारत, पाकिस्तान, बङ्गलालेश, चीन, थाईल्याण्ड, जापानमा बनेका सामानहरुको बृहत प्रदर्शनी गरिएको छ । प्रदर्शनीमा मुस्तांगको स्याउ, केरा,मार्सी  चामलदेखि लिएर  चक्लेट, छालाको ज्याकेट, सेरामिक्सका  भाँडाहरु, गार्मेन्ट तथा खेलौनाहरु विक्रीका  लागि राखिएको छ । मेला चैत २३ गतेदेखि  २७ गतेसम्म चल्ने छ । तस्वीर : प्रकाश के.सी / आर्थिक अभियान

आज चैते दशैं, देवीको पूजा उपासना गरी मनाईंदै

कामठाडौं, चैत २२ । आज चैत शुक्ल अष्टमी, अर्थात चैते दशैं । आज देवीको पूजा उपासना गर्दै चैते दशैं मनाईंदै छ । असुर शक्तिमाथि दैवीशक्तिको विजय तथा असत्यमाथि सत्यको विजयका रुपमा लिइने दशैं हिन्दुधर्मावलम्बीहरुले वर्षमा दुइपटक मनाउने गर्दछन् । असोजमा मनाईंने दशैंलाई बडादशैंको रुपमा मनाइन्छ भने चैत शुक्ल अष्टमीमा मनाईंने दशैंलाई चैते दशैं भनिन्छ । […]

चैते दशैं आज, देशभरका शक्तिपीठमा बिहानैदेखि दर्शनार्थीको घुइँचो

काठमाडौं । आज चैत शुक्ल अष्टमी, अर्थात् चैते दशैं । देवीको पूजा उपासना गर्दै चैते दशैं मनाइँदैछ । असुर शक्तिमाथि दैवी शक्तिको विजय तथा असत्यमाथि सत्यको विजयका रुपमा लिइने दशैं हिन्दू धर्मावलम्बीहरुले वर्षमा दुई पटक (असोज र चैतमा) मनाउने गर्दछन् । असोजमा मनाइने दशैंलाई बडादशैंको रुपमा मनाइन्छ भने चैत शुक्ल अष्टमीमा मनाईंने दशैंलाई चैते दशैं […]

चैते दशैं : चार दशैंमध्ये कति छ यसको महत्व ?

आज चैत्र शुक्ल अष्टमी अर्थात् चैते दशैं । वसन्तीय नवरात्रको आठौं दिन धुमधामका साथ देशभर चैतेदशैं मनाइँदैछ । यो शारदीय नवरात्रपछिको सबैभन्दा ठूलो दशैं हो । संस्कृतिविद् विनोदराज शर्माका अनुसार एक वर्षमा मनाइने ४ किसिमको दशैं आफैँमा ठूलो र छुट्टै महत्वको हुन्छ । तर पनि समाजमा हुने आस्थाका आधारमा यसलाई शारदीय नवरात्र पछिको दशैंको रूपमा […]

आज चैते दशैं, नवदुर्गा भगवतीको पूजा आराधना गरी मनाइँदै

काठमाडौं : प्रत्येक वर्ष चैत्र शुक्ल अष्टमीका दिन मनाइने चैते दशैं पर्व आज नेपालीले घर घरमा नवदुर्गा भगवतीको पूजा आराधना गरी मनाउँदैछन्।  वर्षमा चार नवरात्र पर्छन्। आषाढ र पौष शुक्ल पक्षमा पर्ने नवरात्र धेरै प्रचलनमा छैन। केही साधकले भने आषाढ र पौष शुक्ल पक्षको नवरात्रमा पनि शक्ति स्वरुपा देवीको आराधना गर्छन्। आश्वि...

चैते दशैं मनाउने प्रचलन धार्मीक रुपमा लोप हुँदै

तेज बोहरा/धनगढी । चैत शुक्लपक्ष प्रतिपदा देखी रामनवमी नवरात्र शुरु हुन्छ, रामनवमीमा भगवान रामको पुजा आराधना गरेर रामनवमीको भोलिपल्ट चैते दशैं मनाउने चलन थियो,...